Voor het werken in een IPM-team geldt het spreekwoord “oefening baart kunst”. Nu de traditionele rollen in het projectteam in toenemende mate worden vervangen door IPM-rollen, waarbij een projectmanager, technisch manager, omgevingsmanager, contractmanager en manager projectbeheersing samen werken aan een project, bieden wij bestaande of toekomstige IPM-teams een training integraal projectmanagement.

Na deze training ben je in staat de meerwaarde van IPM in te zien en over te brengen. Je kan het takenpakket per IPM-rol overzien en je kan er invulling aan geven. Op praktische en interactieve wijze leer je de ins en outs van het IPM-model en leer je het geleerde direct toe te passen in de praktijk. In de training wordt gewerkt met een representatieve casus. In deze training komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

• De achtergrond van het IPM-model;
  • Voor- en nadelen van dit model;
  • IPM-rollen met hun taken en verantwoordelijkheden;
  • Projectrisico’s;
  • Beheersmaatregelen per rol.

De trainer
De training wordt gegeven door ervaren IPM-rolhouders die zowel werken aan de kant van de opdrachtgever (RWS, Provincie, gemeenten), als  aan de kant van de opdrachtnemer.

De training IPM-model is bedoeld voor mensen die nog niet zo lang deel uitmaken van een  IPM-team of de ambitie hebben om in de toekomst in een IPM-rol te gaan werken.

Duur
De training ‘IPM-model’ duurt 2 dagdelen. We werken met groepen van maximaal 8 deelnemers, zodat je voldoende persoonlijke aandacht krijgt.