In de energiesector zie je dat in plaats van UAV-gc vaak een FIDIC yellow contract wordt gebruikt. Waarom is dat eigenlijk en wat zijn de belangrijkste overeenkomsten en verschillen met een UAV-gc contract? En wat is jouw rol als Engineer bij deze contractvorm?  Deze training gaat je dit inzicht geven!

Hoewel er overeenkomsten zijn met UAV-gc, dien je je ervan bewust te zijn dat dat de processen onder FIDIC yellow anders verlopen dan onder een UAV-gc contract.
In deze training leer je wat een FIDIC Yellow contract is en wat de voornaamste verschillen zijn met een UAV-gc contract. Verder zoomen we in op de rol van de Engineer bij een FIDIC Yellow contract en komt het claims proces uitgebreid aan bod. In deze training komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

• Type FIDIC contracten; wanneer te gebruiken?
  • Structuur van de overeenkomst;
  • De rol van de Engineer;
  • Variations (Wijzigingen);
  • Claims en claims procedure;
  • Significante verschillen met UAV-gc;
  • FIDIC Yellow 1999 en FIDIC Yellow 2017.

De trainer
De training wordt gegeven door Engineers met ervaring binnen FIDIC Yellow contracten.

De training ‘FIDIC Yellow’ is bedoeld voor engineers die voor het eerst in aanraking komen met FIDIC Yellow overeenkomsten. De training wordt zowel gegeven aan cursisten die werkzaam zijn aan de kant van opdrachtgever, als aan de kant van opdrachtnemer.

Duur
De training ‘FIDIC Yellow’ duurt 3 dagdelen. We werken met groepen van maximaal 8 deelnemers, zodat je voldoende persoonlijke aandacht krijgt.