De opleiding contractmanagement geeft inzicht in de taken en verantwoordelijkheden van de contractmanager. We maken daarbij onderscheid tussen de technische contractmanager en de juridische contractmanager, die elk vanuit hun eigen invalshoek projecten in de bouw en infra aansturen.

In deze training leer je op een praktische manier wat Contractmanagement is. De training wordt gegeven door ervaren contractmanagers met ervaring met het werken aan de kant van OG (RWS, Provincie, gemeenten), maar ook aan de kant van ON. Op praktische en interactieve wijze leren de cursisten voor de verschillende projectfasen wat er komt kijken bij contractmanagement. Doelen van de cursus zijn o.a.:

• Cursisten kunnen een onderbouwde keuze maken van een geschikte bouworganisatievorm + contractvorm;
  • Cursisten nemen de leiding in het verzamelen van wensen en eisen (i.c.m. Omgevingsmanager & Technisch manager);
  • Cursisten hebben inzicht in de manier waarop de eisen en wensen in het contract worden verwerkt;
  • Cursisten kunnen een aanbesteding begeleiden i.s.m. de inkoop-afdeling van een organisatie;
  • Cursisten zijn in staat de contractuele afspraken tijdens de uitvoering van een project te bewaken.

De training Contractmanagement is bedoeld voor mensen die werkzaam zijn in het vakgebied van het Contractmanagement, of die de ambitie hebben zich in deze IPM-rol te ontwikkelen.